Setkání 5 pokračuje v Rakousku |
![]() |
Středa, 20 Červenec 2011 08:24 |
Setkání v Ybbsitz, 22. – 23. července 2011 „Namiest trifft Ybbsitz“ – součást projektu „Eisen trifft Wein“
Pátek 22. července 19.45 Pange lingua (Eisen trifft Musik) – koncert v kostele sv. Jana Křtitele Účinkují: Marek Buš – varhany, Pavel Tasovský – kovaný triangl Program: Johann Sebastian Bach: Fantasie a Fuga g-moll, BWV 542 Marek Buš, Pavel Tasovký: Pange lingua – improvizace pro mužský hlas, varhany a kovaný triangl na hymnus sv. Tomáše Akvinského
Sobota 23. července 10.00 – 16.00 Instalace výstavy kovaných objektů Pavla Tasovského v Galerii Habermann 16.00 Pameť a řeč železa – vernisáž výstavy plastik Pavla Tasovského v Galerii Habermann, hudební doprovod Radek Vejmelka a Jaromír Janata, přípitek Výstava trvá do 21. srpna 2011
Informace k programu: Varhanní koncert ve farním kostele města Ybbsitz bude mít dvě části programu. V první části zazní rozsáhlá Fantazie a fuga g-moll BWV 542 Johanna Sebastiana Bacha. Varhany v ybbsitzkém kostele jsou postaveny v duchu barokních nástrojů a k interpretaci tohoto stěžejního Bachova díla se přímo nabízejí. Druhá část programu je vyhrazena hudbě současné. Improvizace pro mužský hlas, varhany a kovaný triangl je projekt Marka Buše a Pavla Tasovského, který byl již několikrát představen na různých koncertech. Jedná se o improvizaci inspirovanou textem eucharistického hymnu Tomáše Akvinského Pange lingua (Chvalte ústa) z roku 1264. Středověký latinský text o šesti slokách na chorální melodii bude doplněn o šest samostatných improvizacích pro sólové varhany a pro varhany a kovaný triangl a o improvizaci úvodní a závěrečnou. Kovaný triangl je přímo dílem Pavla Tasovského, který si jej pro tento projekt vykoval, zvukové možnosti nástroje jsou od jemného cinkání, přes různé kovové zvuky rozličné intenzity až po zvuk zvonů.
Výstava v Galerii Habermann nazvaná Paměť a řeč železa představí poslední tvorbu Pavla Tasovského a Christine Habermann von Hoch.
Marek Buš |
Aktualizováno Pondělí, 25 Červenec 2011 12:24 |