Banner

TopBanners

Banner
Nacházíte se zde: Home Aktuality Komentáře
Komentáře
Vyjádření k novému územnímu plánu města Třebíče PDF Tisk Email
Středa, 28 Srpen 2019 07:22

Na stránkách města Třebíče byl zveřejněn nový územní plán města s výzvou na vyjádření občanů. Tímto tak činím a zároveň žádám o sdělení, jakým způsobem bylo s mým vyjádřením naloženo.

Největší problém ÚP je přeložka silnice I/23, tedy tzv. obchvat Třebíče. Silně poškodí a znehodnotí tři městské lesoparky (Lorenzovo údolí, Terovské údolí, Libušino údolí) tím, že hodlá zavést tranzitní a kamionovou dopravu k Domu dětí a mládeže, venkovním hřištím a mnoha bytům a obytným domům v Borovině. Městské lesoparky jsou pro život ve městě velmi cenné. Frekventovanou silnici v těchto místech je nutno odmítnout. Výstavba silnice zde je v příkrém rozporu s prioritami předloženého ÚP:

Bod 2.3 Požadavky na ochranu a rozvoj přírodních hodnot – zde je preferována ochrana městských parků včetně Lorenzových sadů, Libušina a Terovského údolí

Celý článek...
 
Třebíč potřebuje skutečný velký obchvat. Prosaďme ho PDF Tisk Email
Pondělí, 26 Srpen 2019 07:28

Na připomínky k "průchvatu" mají občané už jen týden

Územní plán. Dokument, který rozhodne o tom, jak bude naše město vypadat v příštích mnoha letech. Jednou z jeho nejdůležitější součástí je budování dopravní infrastruktury. V případě Třebíče je stěžejní výstavba obchvatu města. Proto je třeba přemýšlet v horizontu následujících deseti, dvaceti i více let, nikoli pouze čtyřletého volebního období. Právě proto by mělo být v zájmu města spolupracovat s odborníky, členy komisí a výborů, úředníků a především občany tak, aby se společné dílo podařilo co nejlépe. A podávání připomínek k novému územnímu plánu v srpnu během prázdnin a dovolených tomu zájmu skutečně neodpovídá.

Město se mění. Je třeba reagovat

Současní radní i nadále tvrdohlavě trvají na jediné možné variantě obchvatu, která je zanesena ve stávajícím územním plánu. Ten však vznikl před dlouhými 15 lety a za tu dobu se Třebíč výrazným způsobem proměnila. Do bývalé továrny BOPO byl, i přes odpor části veřejnosti, přemístěn Dům dětí a mládeže, jsou zde rovněž budovány bytové prostory. V lokalitě za poliklinikou na Vltavínské ulici se dokonce vedení města rozhodlo prodávat pozemky pro výstavbu rodinných domů, které by měly vyrůst jen pár metrů od budoucí třípruhové silnice. A nemluvě o poničení třebíčských lesoparků v Libušině a Terovském údolí či Lorenzových sadech právě v době, kdy celá republika bojuje s úbytkem stromů. I to je jeden z důvodů, proč petici na vyhlášení referenda v otázce trasy obchvatu podepsalo již téměř 2500 lidí.

Celý článek...
 
Ověřeno: život v Třebíči není kvalitní PDF Tisk Email
Úterý, 13 Srpen 2019 09:15

Třebíčští radní se rádi chlubí, jakých výsledků dosahuje Třebíč v různých soutěžích a anketách. Často jde přitom o akce, které si město samo zaplatí, např. raiting. Jsou však i objektivní nezávislá hodnocení. S jedním srovnáním přišel i web Obce v datech. A jak jsme dopadli? Příměr „jak sedláci u Chlumce“ není mimo mísu.

 

Podle webu Obce v datech se město Třebíč umístilo na 141. místě z 206 hodnocených obcí z hlediska kvality života!!! Přesvěčte se sami:

 

Kde Třebíč nejvíc bota tlačí?

Aktualizováno Úterý, 13 Srpen 2019 09:36
Celý článek...
 
Jak využít nepotřebnou plochu autobusového nádraží? PDF Tisk Email
Středa, 08 Květen 2019 08:13

Letos to budou už čtyři roky, kdy byl otevřen nový přestupní terminál u vlakového nádraží v Třebíči. I přes některé výhrady jako je nedostatek parkovacích míst nebo nedostatečná obsluha jak linkové, tak městské hromadné dopravy, se jedná o investici zkvalitňující a propojující provoz jednotlivých druhů veřejné dopravy. Zprovoznění přestupního terminálu ovšem přiživilo debatu o tom, jak naložit s nevzhledným a předimenzovaným autobusovým nádraží v centru města.

Jak vznikl současný autobusák?

S výstavbou Jaderné elektrárny Dukovany v 80. let minulého století došlo k výraznému rozvoji města v souvislosti s nově přistěhovalými obyvateli. Tehdejší komunističtí plánovači museli vyřešit mimo jiné dopravu pracovníků do nově zbudované elektrárny. Předpokládalo se, že velké množství z nich bude k cestě do práce využívat autobusy veřejné dopravy, a tak bylo rozhodnuto, že společně s novým městským průtahem bude vybudováno také rozlehlé autobusové nádraží na Komenského náměstí, čemuž nešetrně padla za oběť velká část Stařečky.

Celý článek...
 
Glosa PDF Tisk Email
Pondělí, 06 Květen 2019 09:05

Protože se v předpovědi na tento víkend objevila možnost sněžení, nenechala raději radnice nic náhodě a na Svojsíkově nábřeží nechala posypat do té doby čistý chodník jemnou drtí. Chodí a jezdí se po tom kočárkem výborně.

Jsme moc rádi za takovou starostlivost!

Miloslav Dočkal

 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 8 z 82