Banner

TopBanners

Nacházíte se zde: Home Aktuality Komentáře
Komentáře
Šlendrián se opakuje PDF Tisk Email
Neděle, 13 Říjen 2019 00:00

Dvakrát nevstoupíš do stejné řeky. Pořekadlo, které se prý má dodržovat. U úředníků to ovšem neplatí. Jistě máte na paměti před několika roky povedenou opravu silnice Třebíč – Vladislav. Několik týdnů zavřená silnice, komplikace pro tisíce řidičů, ale s myšlenkou, že po otevření se bude jezdit po krásné silnici. Jaké bylo překvapení, když řidiči místo po dvou kilometrech nového „koberce“ jeli jen po třech čtvrtinách a cca. 500 m zůstalo neopraveno. Tenkrát se mluvilo o tom, že došly peníze. Je možné, že se jednalo o rychlost tempa a termín uzávěry, jak jsme si na opravách zvykli.

A stejné je to i dnes. Nesmyslná kompletní uzávěra úseku Trnava – křižovatka Nárameč skončila na den přesně. Řidiči se radovali, že pojedou po novém a skončí výtluk tlumičů na tankodromu před křižovatkou. No a jaké překvapení, opakuje se šlendrián z Vladislavi!

Celý článek...
 
Zkušenosti ze světa nás nezajímají PDF Tisk Email
Sobota, 12 Říjen 2019 00:00

Jedním z bodů zářijového jednání zastupitelstva města bylo Zrušení členství v OWHC – Organization of World Heritage Cities. OWHC je organizace sdružující města, která mají kulturní památky navázané na světové dědictví UNESCO. V současné době je ve spolku cca 300 měst, ve kterých žije přes 160 milionů lidí. Několik měst je zde zastoupeno i za Českou republiku. Například Kutná Hora nebo Český Krumlov.

Jaká je ale role této světové organizace? V rámci OWHC jsou pořádány konference, setkání nebo workshopy. Další zajímavou aktivitou jsou také projekty na podporu vzdělávání v oblasti světového kulturního dědictví UNESCO, jehož je Třebíč členem. Například v Kutná Hora je v této oblasti velmi aktivní. V roce 2014 byla pořádajícím městem Regionální konferenci CEER OWHC.

Proč tedy má třebíčská koalice s organizací problém? V podkladech pro nás zastupitelé byly od vedení města pouze informace, že radní považují členství za nevýhodné a odmítají platit cca 55 000 Kč ročně za členství, které dle jejich názoru nic nepřináší.

Aktualizováno Pátek, 11 Říjen 2019 08:54
Celý článek...
 
Neschopnost úředníků po X-té? PDF Tisk Email
Pátek, 06 Září 2019 08:39

Stav českých silnic už byl popsán na tisících stránkách. O masakrech při cestování, neustálých opravách a objížďkách se toho napsalo opravdu mnoho. Aby se z toho úředníci poučili? Nikoliv.

Další uzavírka směrem na Pocoucov a Rudíkov je toho důkazem. Nesmyslně je uzavřena celá silnice a řidiči jsou odesláni na objízdnou trasu směr Budíkovice, vozidla nad 7,5 tuny směrem na Hostákov a Nárameč. Kdyby se to rozhodlo od stolu na Kraji Vysočina, bez znalosti místních poměrů, tak se to dá pochopit. Jelikož je ale předsedou Dopravní komise Kraje místní úředník Aleš Kratina a členem komise Vladimír Malý, známý to třebíčský sociální demokrat, je to nepochopitelné.

Objížďka není rozhodně stavěná na vytíženost dopravy směrem k dálnici D1. Úzká silnice, kde se mají problém vyhnout dva osobáky, je hlavní objízdná trasa! Neřeší se parkování v ulici Budíkovická a v Budíkovicích, kde auta běžně stojí u krajnice, brání projetí dvou vozidel.

Celý článek...
 
Vyjádření k novému územnímu plánu města Třebíče PDF Tisk Email
Středa, 28 Srpen 2019 07:22

Na stránkách města Třebíče byl zveřejněn nový územní plán města s výzvou na vyjádření občanů. Tímto tak činím a zároveň žádám o sdělení, jakým způsobem bylo s mým vyjádřením naloženo.

Největší problém ÚP je přeložka silnice I/23, tedy tzv. obchvat Třebíče. Silně poškodí a znehodnotí tři městské lesoparky (Lorenzovo údolí, Terovské údolí, Libušino údolí) tím, že hodlá zavést tranzitní a kamionovou dopravu k Domu dětí a mládeže, venkovním hřištím a mnoha bytům a obytným domům v Borovině. Městské lesoparky jsou pro život ve městě velmi cenné. Frekventovanou silnici v těchto místech je nutno odmítnout. Výstavba silnice zde je v příkrém rozporu s prioritami předloženého ÚP:

Bod 2.3 Požadavky na ochranu a rozvoj přírodních hodnot – zde je preferována ochrana městských parků včetně Lorenzových sadů, Libušina a Terovského údolí

Celý článek...
 
Třebíč potřebuje skutečný velký obchvat. Prosaďme ho PDF Tisk Email
Pondělí, 26 Srpen 2019 07:28

Na připomínky k "průchvatu" mají občané už jen týden

Územní plán. Dokument, který rozhodne o tom, jak bude naše město vypadat v příštích mnoha letech. Jednou z jeho nejdůležitější součástí je budování dopravní infrastruktury. V případě Třebíče je stěžejní výstavba obchvatu města. Proto je třeba přemýšlet v horizontu následujících deseti, dvaceti i více let, nikoli pouze čtyřletého volebního období. Právě proto by mělo být v zájmu města spolupracovat s odborníky, členy komisí a výborů, úředníků a především občany tak, aby se společné dílo podařilo co nejlépe. A podávání připomínek k novému územnímu plánu v srpnu během prázdnin a dovolených tomu zájmu skutečně neodpovídá.

Město se mění. Je třeba reagovat

Současní radní i nadále tvrdohlavě trvají na jediné možné variantě obchvatu, která je zanesena ve stávajícím územním plánu. Ten však vznikl před dlouhými 15 lety a za tu dobu se Třebíč výrazným způsobem proměnila. Do bývalé továrny BOPO byl, i přes odpor části veřejnosti, přemístěn Dům dětí a mládeže, jsou zde rovněž budovány bytové prostory. V lokalitě za poliklinikou na Vltavínské ulici se dokonce vedení města rozhodlo prodávat pozemky pro výstavbu rodinných domů, které by měly vyrůst jen pár metrů od budoucí třípruhové silnice. A nemluvě o poničení třebíčských lesoparků v Libušině a Terovském údolí či Lorenzových sadech právě v době, kdy celá republika bojuje s úbytkem stromů. I to je jeden z důvodů, proč petici na vyhlášení referenda v otázce trasy obchvatu podepsalo již téměř 2500 lidí.

Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 1 z 76